Galileanul

Religia creștină, continuă încă să fie considerată de multi ca o parte a iudaismului – ca o prelungire, ca o reformă, sau desăvârșire, a religiunii jidovești – iar Isus ca jidan. Și dacă aceasta ar fi adevarat, teoria sterilitatii culturale a jidanilor, se întelege că ar fi dezmințită, în mod absolut.
În contra acestei grave erori – care întunecă cu totul întelegerea lucrurilor – noi afirmăm însă și vom dovedi, pe cât va fi cu putință, în cadrul acestei anexe:
Că Isus nu a fost jidan – și e numai o îndoită blasfemie, religioasă și totodată și științifică de a-l considera ca atare.
Că religia creștinească, nu face parte din iudaism – pe care nu-l desvolta, neavând ce să dezvolte, ci de la început este contrară iudaismului, desființându-l.
Originea lui Isus, mai intâi, poate fi considerată din două puncte de vedere : din punct de vedere metafizic, religios, și din punct de vedere fizic, profan.
Din punct de vedere metafizic – pentru toti aceia cari cred, si nu este adevărat creștin acel, care nu are credință – Isus este “fiu al lui Dumnezeu”, întrupare divină, din fecioara galileană Maria:

“Luca 1.28. Și intrând îngerul la dânsa, a zis: “bucură-te cea plină de dar; Domnul este cu tine.”

Misterul acesta al întrupării divine – mister pentru pătrunderea mărginită a minții – Evanghelistul s-a încercat să-l apropie de înțelegerea noastră, exprimându-l în grai filosofic :

“Ioan 1.1. La început era cuvântul și cuvântul era la Dumnezeu și Dumnezeu era cuvântul…
Și cuvântul trup s-a facut, și s-a sălașluit între noi…plin de har și de adevăr”.

Divinitatea lui Isus fiind odată astfel admisa, exclude orice preocupare de naționalitate. În domeniul acesta, spiritual, afirmarea că “Isus a fost jidan” – fiind de domeniul empiric – e sau numai o neghiobie sau numai o blasfemie.

Din punct de vedere fizic, judecându-L ca om – precum Îl consideră toți acei care nu cred – un lucru știm pozitiv : că Isus a fost “Galilean”.

Nazaret, în Galileea, era cetatea Lui (Luca 2.39). Aici a fost crescut (Luca 4.23). În Galileea a propovăduit, mai întâi , adevărul (Luca 4.44). Din Galilea erau discipolii Lui, de pe Magdala, Bethsaida, Capernaum, de pe malurile lacului Genezareth, sau “Marea Galileei”, afară de unul Iuda Iscariotul, jidan – care l-a și trădat – originar din Kariot, cetate a fiilor lui Iuda, către hotarul Edomului (Iosua 15. 25). Și după aceasta se și cunoșteau, ca Galileeni:

Luca 22.59. “În adevăr și aceasta a fost cu dânsul, că este Galilean.”

Și în Galilea se retrăgea, în vremuri de primejdie, până la plinirea scripturilor (Matei 4,12). Pentru că nu se putea ascunde decât în Galilea (Marcu 9, 30) și nu se găsea în siguranță decât în mijlocul Galileenilor săi:

„Ioan 7.1. După aceasta umbla Isus în Galilea; că nu voia să îmble în Iudea, pentru că Iudeii căutau să-l omoare.”

A.C. Cuza, Naționalitatea în artă, Expunere a Doctrinei Naționaliste. Principii, Fapte, Concluzii. Ediția a doua cu anexe, „Minerva”, București, 1915, p. 286-289

– vom continua –

  1. #1 by Earth and Sea on Octombrie 25, 2013 - 6:06 am

    This book should be translated into English.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: